Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Narancsos sütemény

2010.02.04. 14:28 :: Borzsi

Már évek óta megvan ez a recept, egy újságból vágtam ki. A recept mellett ínycsiklandó kép a sütiről. Aztán ahányszor elkezdtem olvasni miből is van, mindig félreraktam, mert a 2. hozzávaló a sárgarépa a felsorolásban. Sárgarépa sütiben??? Na ne! - gondoltam eddig. Aztán tegnap újra a kezembe akadt a recept és megadtam magam. Be kell valljam a répát nem is érezni benne, csak a süti színében dominál, amúgy nagyon klassz narancsos piskóta. A tetejére a recept szerint járt volna egy joghurtos máz, de nem volt időm megcsinálni, mert már a süti felét felette a család így üresen. A maradék jó volt reggelire.

Narancsos sütemény

Hozzávalók: 4 dl liszt, 3 db sárgarépa, 1 narancs reszelt héja, 1/2 citrom reszelt héja, 4 tojás, 2 dl cukor, 2 evőkanál margarin, 1 teáskanál sütőpor

A mázhoz: 1 1/2 dl joghurt, 1 evőkanál cukor, 1 teáskanál vaníliás cukor, 1 narancs reszelt héja

Elkészítése:

A sárgarépát finomra reszeljük. Összekeverjük a répát a liszttel és a reszelt narancs és citrom héjjal. A tojásokat és a cukrot fehéredésig keverjük. Hozzáadjuk a szobahőmérsékletű margarint, majd apránként belekeverjük a lisztes keveréket is. A masszát előzőleg kivajazott és kilisztezett sütőformába öntjük. Lassú tűzön tűpróbáig sütjük. A tetejére elkészítjük a mázat: a zselatint egy kevés vízben felolvaszthuk, addig melegítjük, amíg vízszerűen átlátszó lesz és a joghurtba keverjük. Hozzáadjuk a cukrot, és amikor dermedni kezd, a sütemény tetejére öntjük. Széles pengéjű késsel elkenjük és reszelt narancs héjjal megszórjuk. Hűtőbe tesszük a máz megdermedéséig.

A végeredmény ilyen lesz, ha a mázat is megcsinálod rá:

3 komment

Címkék: sütemények

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr961729227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andibogar 2010.02.04. 20:24:57

Ez nagyon tetszik, nagyon gusztusos!
Az az ötletem támadt (most kezdtem el gyümölcscentrifugát használni és mindig rakok bele répát:, ami ugye a másik oldalon kijön, mint reszelt répa ), hogy felhasználom majd a gyümölcslé alapanyagokat :) Meddig sütötted egyébként kb?

Borzsi 2010.02.04. 20:31:16

Szia! 30 percig 180-200 fokon sütöttem, de azért írtam tűpróbát, mert a recept közepes hőfokon 1 órát írt. Az én sütőm teljesen kiszámíthatatlan...
Ez a gyümölcscentris ötlet klassz. Nekem is volt egy ideig, az első gyerkőcnél, én mindig muffinba kevertem a megmaradt gyümólcshúst.

andibogar 2010.02.07. 15:43:26

Köszönöm a segítséget :)
süti beállítások módosítása