Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hagyományos töltött csirke

2009.12.28. 14:48 :: Borzsi

Karácsony 2. napján sütöttem ezt a finom töltött csirkét. Sokáig keresgéltem itt a neten recept után, de mindenki májas vagy gombás töltelékkel csinálja, amit én nem szeretek. Végül belenéztem Frank Júlia óriás szakácskönyvébe és ott találtam ezt a remek receptet.

Hagyományos töltött csirke Frank Júliától

Hozzávalók:

1 csirke, 2 zsemle, 2 tojás, 1,5 dl tej, 5 dkg vaj, 1 kis fej vöröshagyma, 4 evőkanál olaj, 2 csokor petrezselyem, 2 gerezd fokhagyma, 1 mokkásknál törött fekete bors, só.

Elkészítése:

A kívül-belül megtisztított csirkét megmosom, lecsöpögtetem, leszárítom. Egy fakanál nyelével a bőrét fellazítom a mellénél és a combjainál. A hasüregét sóval bedörzsölöm és az egyik csokor petrezselymet belerakom. A töltelékhez a puha vajat a tojásokkal habosra keverem, majd hozzáteszem az előzőleg tejben megáztatot és kicsavart zsemléket. 1 evőkanál olajon megfonnyasztom a vöröshagymát és a zúzott fokhagymát, majd a tojásos masszához teszem a felaprított másik csokor petrezselyemmel, sóval, borssal ,és jól összekeverem. A tölteléket a csirke fellazított bőre alá töltöm. Hústűvel megtűzöm a csirkét, majd tepsibe rakom. Egy pohár vizet és az olajat felforrósítom és leforrázom vele a csirkét. Ezután az előmelegített sütőbe teszem. Közepes lángon, gyakori locsolgatás közben mindkét oldalát pirosra sütöm.

5 komment

Címkék: húsos főételek csirkés ételek

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr671628341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RIO 2009.12.29. 13:48:18

mi az h "hústűvel megtűzöm a csirkét?" mit tűzöl mihez?

kovizozo 2009.12.29. 13:48:18

Ilyet még nem ettem, de az anyám féle nem bőr alá töltöm gombás-májas töltött csirke verhetetlen.

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2009.12.29. 13:48:18

tökéletes, nincs túlbonyolítva, variálva.
öröm ilyen recepteket olvasni még nekem is mint a "régi" iskola szakácsának.

Borzsi 2009.12.29. 13:55:41

Rio: a bőrébe a melle végénél beleszúrtam egy hústűt a hús és a csontok közé, hogy a töltelék bent maradjon. Ha csinálod, úgy is látni fogod, hol ér véget a tölteléked, na oda szúrd bele, hogy lezárd az egészet.

Többieknek köszi a dicséretet!
süti beállítások módosítása