Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Pozsonyi kocka - VKF! XXXI.

2010.01.23. 17:15 :: Borzsi

Mihez kezdjünk egy nagy tál megmaradt üres tésztával? Aki nagyon éhes megeheti diósan, mákosan, vagy sajtos-tejfölösen is akár, de én most kísérletező kedvemben voltam, így kerestem egy új receptet hozzá. Zsidek László pozsonyi kocka receptjére esett a választásom és jól döntöttem. Nagyon klassz recept, isteni finom lett, a férjem annyit mondott, hogy ezt nyugodtan publikálhatod!:)

Bár nem az én receptem, de szerintem ott a helye a mostani VKF! receptjei között.

Akik még nem, vagy régebben jártak az Ízvadász oldalán, azoknak szólok, hogy most letöltehtő az oldalról a szakácskönyve, amiben rengeteg finom étel képe és receptje van. Kár lenne kihagyni!

Pozsonyi kocka

Hozzávalók:
40 dkg nagykocka tészta
8 dkg vaj
7-8 ek. gyümölcs cukor ( én kristály cukrot használtam)
2 dl tejföl
1 citrom reszelt citromhéj
2 cs. vaníliás cukor
4-5 ek. őrölt mák
1 púpozott ek. mazsola
6-7 ek. sárgabarack lekvár
4 tojás

A forma kikenéséhez:
2 ek. zsemlemorzsa
2 dkg vaj

Elkészítése:

A tésztát forrásban lévő sós vízben kifőzzük, leszűrjük s hagyjuk kihűlni. A vajat először magában, majd a tojások sárgájával, végül 5-6 ek. cukorral habosra keverjük. A tejfölt, citromhéjat, és a főtt tésztát hozzáadjuk, azután beleforgatjuk a vaníliás cukorral habbá vert tojásfehérjét is. Kb. 20x25 cm-es tűzálló tálat kivajazunk, morzsával behintjük, a tészta egyharmadát belesimítjuk. A maradék cukorral elkevert mákot és a mazsolát rászórjuk, majd egyharmadnyi tésztával lefedjük. Ezután lekvárt kenünk rá, majd a tésztával letakarjuk. Előmelegített sütőben, jó közepes lángon (190 fokon, légkeveréses sütőben 170 fokon) egy órán át sütjük. Melegen, kockákra vágva tálaljuk.
 

4 komment

Címkék: tészták

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr561687732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andibogar 2010.01.25. 14:24:02

Ma ezt mindenképpen kipróbálom:) Annyira gusztán néz ki, hogy már most megkívántam.

Borzsi 2010.01.25. 14:25:32

Örülök, hogy tetszik. Majd írd meg, hogy ízlett?!

andibogar 2010.01.26. 14:15:05

Kedves Borzsi!

Köszönöm ezt a receptet, egyszerűen szuperjó! :) Finom nagyon!! a férjem imádta, és persze megkérdezte, hogy miért nem csináltál még ilyet??? :O Ezután biztosan többször fog készülni nálunk. ;)

Borzsi 2010.01.26. 14:46:31

Szia Andi! Nagyon örülök, hogy jól sikerült! Én se ismertem ezelőtt, a youtubon láttam egy videót a készítéséről, és kerestem egy jó receptet hozzá.
süti beállítások módosítása