Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Csalamádé

2008.08.19. 12:58 :: Borzsi

A hétvége másik nagy műve, pedig a csalamádé volt. A NLC fórumon olvastam egy nagyon egyszerű receptet, és azt akartam megcsinálni. Persze már a hozzávalóknál elakadtam, hogy mi az a borkén? És hol lehet venni? Persze, most is segített nekem az internet és kiderítettem, hogy mezőgazdasági boltban árulják. Szerencsémre nem is messze tőlünk van egy, így ott sikerült beszerezni.

Innen már sima ügy volt az egész! És a végeredmény ISTENI LETT!!!!!!!!

8 üveg lett belőle, de már 1-et meg is ettünk, annyira ízlik a családnak.

 

 

Csalamádé 8 db 7,5 dl-s üveghez:

Hozzávalók: 1 kg fehér fejes káposzta, 1 kg uborka, 1 kg paprika, 1 kg hagyma, 1 kg zöldpaprika (én ezt helyettesítettem sárgarépával, így mutatósabb)

Ezeket mind vékonyan felszeleteljük, egy nagy edénybe összekeverjük, és a következőket szórjuk rá:

50 dkg cukor, 3 evőkanál só, 1 tk őrölt bors, 1 tk őrölt kömény, 1 tk szalicil, 1 tk borkén, 3 dl 10%-os ecet.

Itt az ecetnél érdemes, hátrább hajolni, nem úgy, mint én, aki annyira lestem, hogy mit csinálok, hogy úgy megcsapott az ecet szaga, azt hittem rosszul is leszek egyből!

Az egészet jól összekeverjük és 24 óráig állni hagyjuk. Közben néhányszor átkeverjük.

Üvegekbe töltjük (de ne túl szorosan rakjuk) és annyi levet öntsünk rá, hogy ellepje.

 

 

6 komment

Címkék: befőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr78622966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dulmina · http://dulmina.blogspot.com/ 2008.08.19. 15:14:21

Úgy látom, nagyon ráéreztél a házi befőzés ízére ;)

fakanál · http://fakanal.freeblog.hu 2008.08.19. 20:08:13

Köszönöm a receptet, éppen készültem világgá kiabálni a bánatomat, hogy volt nekem egyszer, tizenéve egy ilyesmi receptem, amiből életem legeslegfinomabb csalamádéja született, de aztán valahol a recept elveszett, a barátság, ahonnan érkezett, elmúlt, úgyhogy gondoltam, körbeérdeklődöm blogger körökben, van-e valakinek valami tippje. És akkor tessék, itt van! Köszönöm:)

Marcsi · http://naturalpatika.hu 2008.08.23. 06:32:28

Köszönöm, hogy megosztottad velünk ezt a receptet!
Nagymamám csinálta így a csalamádét, de elfelejtettem, hogy mennyi cukor kell hozzá. Amióta elment szegény közülünk, azóta kísérletezem vele. (kevesebb cukrot tettem bele és több sót)
A régi íz mindent megér nekem.

Borzsi 2008.08.23. 10:47:49

Sziasztok!
Örülök, hogy segíteni tudtam Nektek! Már megérte beírni a posztot!
Remélem mások is kipróbálják még!

Rizla 2008.10.16. 16:14:27

Szia!

Egy hülye kérdés: kell rá vizet önteni?
Ha igen akkor mennyit?

Borzsi 2008.10.17. 14:24:03

Szia Rizla!
Én öntöttem rá,amikor üvegekbe raktam, mert nem engedett annyi levet, hogy mindegyikre elég lett volna. Elosztottam a csalamádét üvegekbe, ráöntöttem a levet,amit engedett, és utána feltöltöttem vízzel,hogy ellepje. Jó lett így is!
süti beállítások módosítása