Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Csíkos süti

2010.04.06. 17:21 :: Borzsi

Húsvét vasárnap itt bóklásztam a neten és valami finom süti receptet kerestem, amivel majd a vendégeket megkínálhatom, amikor Kata konyhájában megtaláltam a Csíkos süti receptjét. Egyből megsütöttem és nagy sikere volt, mind a család, mind a barátaink körében. Köszi a receptet Kata!

 

Csíkos süti

Hozzávalók a lapokhoz:

15 evőkanál kristálycukor, 3 tojás, 3 dl tejföl, 15 evőkanál liszt, 3 mokkáskanál szódabikarbóna, pici só
5 evőkanál darált mák, 3 evőkanál kakaó, 5 evőkanál darált dió

Hozzávalók a krémhez:

1 l tej, 8 evőkanál búzadara, 20 dkg margarin, 18 dkg porcukor, 1 evőkanál vaníliás cukor, pici só

A lapokhoz a cukrot a tojással habosra kevertem, hozzáadtam a tejfölt, majd a szódabikarbónával és a sóval elkevert lisztet is. 3 felé osztottam; az első részbe a mákot, a másodikba a kakaót, a harmadikba a diót kevertem bele, kicsit folyósabb, nagyjából piskóta állagú tészta lett.
Egy közepes tepsiben sütőpapíron külön-külön megsütöttem mind a 3 lapot; 12-15 perc kellett 180 fokos sütőben.

A krémhez a tejet felforraltam a sóval, állandó keverés közben beleöntöttem a grízt, egészen keményre főztem, majd teljesen kihűtöttem. Belekevertem a margarint és a cukrokat, majd a lapokat ezzel a krémmel rétegeztem, a tetejére is hagytam belőle egy vékonyabb rétegre valót.
Étcsokis tortadarával szórtam meg.

Megjegyzés: én a középső lapot kókuszosra csináltam, 5 evőkanál kókuszreszeléket tettem a tésztába

 

Szólj hozzá!

Címkék: sütemények

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr361899388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása