Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

DNK - Dagasztás nélküli kenyér

2010.03.15. 15:21 :: Borzsi

Régóta a kipróbálásra váró receptek között volt ez a kenyér is, amit már annyi gasztroblogon láttam, de eddig győzött a lustaság. Tegnap azonban elkövettem egy aprócska hibát, nem vettem elég kenyeret, ma pedig az ünnep miatt minden zárva van, így rákényszerültem a sütésre. Eddig kenyérsütőgépben volt pár kenyérsütési kísérletem, de elég lehangoló volt az eredmény, inkább a gépet csak dagasztásra, kelesztésre használom. Ez a kenyér viszont isteni finom lett! Reggel sütöttem és most délután már alig van belüle egy kis saroknyi. A férjem itt piszkál, hogy süssek holnapra is :) Persze nem mondom, hogy elsőre minden remekül ment, mert a hőfokot nem sikerült jól eltalálnom, kicsit megégett az alja, de legközelebb jobban figyelek majd.

Dagasztás nélküli kenyér

Hozzávalók: 7,2 dl liszt,  3,6 dl víz,1,5 tk só, 1 és 1/4 teáskanál szárított élesztő.

Elkészítése: Összekevertem a hozzávalókat és a letakart tálat egész éjjel pihentettem (10-12 órát). Ezután másnap egy konyharuhát beszórtam liszttel, erre ráborítottam a ragacsos tésztát, behajtogattam, ahogy a videón látni és pihentettem még 1 órát. Eközben a sütőt 250 fokra melegítettem, benne a jénai tállal, amiben majd sütni terveztem a kenyeret. Amikor már kellően meleg volt a sütő betettem a tálba a tésztát, a hajtott felével felfele, és először lefedve sütöttem 30 percig, utána fedő nélkül még 20 percet. Nekem ennyi idő alatt szép ropogós kérgű, belül jó tömör kenyerem lett.

 Ajánlom mindenkinek, hogy mielőtt nekiállna sütni, nézze meg a videót is, hogy lássa kb. milyen állagúnak kell lennie a tésztának.

 

2 komment

Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr641841419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gesztenye receptjei 2010.03.15. 18:43:39

Borzsi!

Épp ma reggel sütöttem én is, mert én sem vettem kenyeret. :-)))
Szerintem nagyon szép lett.

Borzsi 2010.03.15. 18:48:13

Szia Gesztenye!
Van valami ötleted, hogy mit csináljak, hogy ne égjen meg az alja? A középső rácson sütöttem, mert csak odafér be az edény, nem tudom feljebb rakni.
süti beállítások módosítása