Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Krumplis lángos

2010.01.20. 20:32 :: Borzsi

Régen, amikor az anyósommal laktunk, ő sütött mindig krumplis lángost nekünk vacsorára, de én utáltam, mert tocsogott az olajtól, akig tudtam egyet legyűrni belőle, hogy meg ne sértsem. Azóta eltelt pár év, a rossz emlék megmaradt, de tegnap a hűtőben rám vigyorgó maradék főtt krumpli felhasználására nem jutott eszembe semmi jó ötlet, így kerestem egy lángos receptet és kioróbáltam, hátha nem is olyan rossz étel ez. És lássatok csodát nagyon jól sikerült!

Krumplis lángos

Hozzávalók:

 0,5 kg liszt,20 dkg főtt burgonya, 3 dkg élesztő, 1 tk cukor, 1 tk só, 2 dl tej, 1 evőkanál olaj a tésztába,  olaj a kisütéshez (napraforgó olajat használtam)
 
Elkészítése:

  A burgonyát puhára fözzük.A lisztet elkverjük a sóval. A tejet meglangyosítjuk, feloldjuk benne a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk. A főtt burgonyát összetörjük és összekverjük a liszttel, hozzáöntjük az élesztős tejet és jól összedolgozzuk. Langyos helyen kb. fél óra alatt kétszeresére kelesztjük. Másfél cm vastagságúra kinyújtjuk és nagyobb korongokat vágunk belőle. Még 20 percig pihentetjük. Egy nagy, lehetőleg mély serpenyőben az olajat felforrósítjuk. A tésztabucikat széthúzkodjuk és mindkét oldalát aranybarnára sütjük. Érdemes papírtörlőre kiszedni, hogy a felesleges olajat felszívja. Még melegen tálaljuk, megkenhetjük fokhagymával, tehetünk rá tejfölt, reszelt sajtot.

Megjegyzés: én tettem 1 evőkanál olajat is a tésztában a recept hozzászólásai között ajánlották, és nem ártott meg neki :)

Szólj hozzá!

Címkék: lángosok

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr1001687713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása