Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Húsleves

2008.03.13. 21:14 :: Borzsi


Ahogy rendezgettem a blogomat rájöttem, hogy a húslevest még nem írtam be, pedig hetente főzöm, mert a gyerekeim imádják. Eddig úgy voltam vele, hogy mindenki tudja, hogy készül, de ahogy nézegettem a keresőkifejezéseket, hogy miket keresnek az embere a blogomon, rá kelett döbbennem, hogy ezt is keresik. Szóval jöjjön az én verzióm, ami nekem leginkább bejött.

Húsleves
Fogok 4 db csirkeszárnyat és hideg vízben felteszem főni. Közben megpucolom és felaprítom a zöldségeket: 1db vöröshagymát ( ez egészben megy a levesbe), 4-5 cikk fokhagymát, 2-3 db sárgarépát, 2-3 db fehérrépát, 1 db zellert és 1 db karalábét, pár levél kelkáposztát, 3-4 db krumplit
Amikor felforr a leves, a habot leszedem róla egy kanállal, és rakok bele sót, 1 teáskanál egész borsotmajd beleteszem a vöröshagymát, fokhagymát, zellert, karalábét és a fehérrépát. Ezt gyöngyözve főzöm kb. 20 percig mikor hozzárakom a sárgarépát is, újabb 15-20 perc múlva belerakom a krumplit és a kelkáposzta leveleket is. Ahogy a krumpli megfőtt benne, kész is a leves. Kifőzök hozzá tésztát és már tálalom is.

2 komment

Címkék: levesek tejallergiásoknak

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr30379938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antiktrezor 2010.02.01. 18:02:04

Valóban, a jó öreg húsleves az nem maradhat le a vasárnapi ebéd menüjéről, "mondá nagyapám". Bár én a borsot teszem először a fazékba, mert nem szeretek ráharapni véletlenül, így a hab leszedéskor kikerül a levesből. Szeretem a tartalmas ételeket legyen az bármi. Vidéki gyerekként vándoroltam a fővárosba, és mikor említettem a húslevest mindenki ismerte, de én szoktam bele tenni "tölteléket". Leírom mi is ez, mert sokan nem ismerik és csak néznek rám miaz. 3-4 száraz csömlét hideg vízbe áztatunk, egy tálba rakunk 6-8 tojást, egy fej vöröshagymát apróra vágva, egy kanál olajat, petrezsejem zöldjét apróra vágva, legjobb ha friss, de kiváló a szárított is. Kinyomkodjuk kézzel a beáztatott zsömléket és a tálba tesszük, sózzuk, borsozzuk és összekeverjük a hozzávalókat. Ha lehet kóstoljuk meg, hogy elég sós és borsos a massza. Ha nagyon hígnak találjuk, rakjunk bele 1--2 kanál finomlisztet. Ínyencek rakhatnak bele apróra vágott csirkemályat. Majd ezt a masszát lehet csirkébe és bőre alá tölteni, de csirke hiányában egy feliratmentes, átlátszó zsacskó (műcsirke) is megteszi. Rakjuk a masszát a zsacskóba és tegyük bele a levesbe, főzzük 20-30 percig, majd vágjuk ki a zsacskóból, úgy hogy ne essen szét, majd fordítsuk meg és főzzük még 20 percig. Ha kész a leves, szedjük ki ügyesen, leves után szeletelve tálalhatjuk, de nagyon jó rizseshús mellé is :)

Borzsi 2010.02.01. 21:24:16

Hú, ilyenről még én sem hallottam. Ilyesmi tölteléket rakott anno Anyukám a sült csirkébe, de hogy levesbe is raknak ilyet azt nem tudtam. Legközelebb kipróbálom, köszi a receptet!
süti beállítások módosítása