Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

A világ legvacakabb gáztűzhelye

2008.01.10. 10:04 :: Borzsi

Igen, bűszkén vagy inkább lógó orral jelentem, hogy én rendelkezem a világ legvacakabb gáztűzhelyével!
Hiába márkás ( Za....si), használhatatlan! A lakással kaptuk, de borzalom. És ami a legdühítőbb, hogy kb. fél éve vette a nagymama, de kisnyugdíjasként, persze,hogy a legolcsóbbat vette meg. Főzni még csak-csak tudok vele, bár csak 3 égője van, egy nagyon pici, egy normál és egy hatalmas. Na de a sütő! Ó, borzalom! Nincsen megadva a megszokott beosztás 1-8-ig , hanem csak valami béna beosztás, amiből találjam ki, hogy mikor milyen hőfokú a sütő. A begyújtás is vicc, mert felkell hajtani egy kisajtót, ott bedugom a gyufát, oké, megvagyok, ég a gáz! Aztán már jártam úgy, hogy 1 óra után kivett süti, még nyersnek ítéltetett,gondoltam visszateszem, na de a kisajtó olyan forró addigra már, és olyan mélyen be kell dugni a gyufát, hogy meggyulladjon a láng, tuti megégettem volna a kezem, így feladtam. Tudom, tűpróba.... most vettem pár napja hústűt, mert eddig az is hiányzott a konyhai felszerelések közül. Hiába próbálkozom már sokadjára nem tudok vele sütni semmit! Pont én! Megőrülök! Most is olvastam ezt a jó kis Colatorta receptet, de nem tudom kipróbálni!!!! Totál ki vagyok! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!

Szóval, üzenem azoknak,akik éppen gáztűzhely vásárláson törik a fejüket, hogy eszükbe ne jusson a legolcsóbb vacakot megvenni. Márkás név ide,vagy oda, alaposan nézzék meg: Hány égős a főzőlap? A gomboknál milyen jelölések vannak? A sütőt hogy lehet begyújtani? Van-e világítás a sütőben? (Szerintem hasznos,ha van, ebben persze az sincs....)

Ha ilyen jelöléseket látsz a tűzhely gombjánál, menj odébb,hagyd ott, bármilyen szép, olcsó, tetszetős, mert csak szívni fogsz vele!

15 komment

Címkék: infók

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr33291815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.01.10. 12:11:41

Mikor kerestünk tűzhelyet, akkor az eladóval néztük ezt a tűzhelyet, hogy vajon hogy lehet kitalálni hogy milyen fokozat, vagy pláne hőfok.
Gyorsan rábeszéltem magunkat egy drágábbra.
Öszinte részvétem miatta.

julcsa 2008.01.11. 05:26:27

naugye, akkor az en belul nyers kivul szenes sutijeim azert olyanok, mert a TUZHELY rossz!
orulok, hogy ujra irsz.

Borzsi 2008.01.11. 09:36:16

Szia Dalit!
Okos voltál,hogy nem vetted meg! Még a használati útmutató leírásból sem derül ki semmi, szóval reménytelen.....

Borzsi 2008.01.11. 09:39:17

Julcsám!
Vagy ,mert nem jó hőfokot állítasz be. Én itt ezen a vacakon, még ezt sem tudom eldönteni, hogy hova is kéne tekerni, ha 180 fokon kéne sütnöm valamit.
Alig várom,hogy vegyünk egy új sütőt, most nógatom Zs-t. :)

emzéperiksz 2008.01.11. 12:49:50

Az én gázsütőmön sincs semmilyen beosztás, csak ilyen saccperkábés, mint ezen. Ki kell tapasztalni, nincs mese, vagy lecserélni jobbra.

Az én ócska tűzhelyemen a legmagasabb hőfok kb. 300 fok lehet, a legkisebb 160 körül. Ha 180 fokot akarok, kb. az alsó negyedére kell állítani. A skála közepe tájt nekem kb. 200 fokot csinál, a fölső negyedénél kb. 250-et.

emzéperiksz 2008.01.11. 17:53:03

Találtam neked valamit:
langor.addel.hu/products.php?prcategory=12042

Remélem, ott lesz a linken az ún. sütőbe helyezhető hőmérő. 3000+áfa, vagyis 3600 HUF. Ha üveges a sütőd ajtaja, akkor ez talán segít.

Borzsi 2008.01.12. 21:48:17

Emzéperiksz!
Hogy ez milyen jó ötlet! Nézem is a linkeket! Köszi!!!!

emzéperiksz 2008.01.13. 00:17:58

Remélem, beválnak. Én is sokat bosszankodtam a sütőm miatt, hogy ilyennel nem lehet megsütni semmit, legföljebb a rakottkrumplit meg a csirkecombot, meg hogy a sütés technikai sport, amihez nekem nincs felszerelésen, de azóta kiismertem a tűzhelyet, és most már minden kiválóan elkészül benne.

Teó 2008.03.04. 15:23:52

Kisztihand!
Nekem csak egy kb. 1930 mintáju 3 égős gáztűzhelyem van, "teljes láng" illetve "takarék" állásba kapcsolható, a sütője alul, kétoldalt, a hátlapja felé szerelt cca. 70 cm cső, "felső" és "alsó" állásba fordítható. Hőmérő valszeg a háziasszonyokba volt "szerelve", mert egész klasszul tudták használni, irígykedek is Rájuk.Fogalmam sincs, milyen hőfokok vannak odabenn.Általában hús tudok sütni benne, na meg kuglófot, hideg sütőbe, rács ki, 50 perc, teteje papirral takarva , ha nagyon pirul.Susztertangó

Borzsi 2008.03.05. 09:31:38

Szia Teó!
Hát igen, igazad van, a régi háziasszonyok is elboldogultak valahogy ezekkel. Én is próbálkozom. Hús sütés megy, sütikből a kényesebbeket meg sem próbálom: felfújtak,piskóták, amiknél számít a hőfok. De azért olyan furcsa, hogy manapság amikor már terjednek a digitális kijelzős sütők is, még ilyet lemernek gyártani,amin meg semmi jelölés.

Patrik · http://kicsivu.freeblog.hu 2008.03.06. 21:04:40

Szia, mielőtt felújítottuk a konyhát, nekünk is a sütőhőmérő vált be. Egy jó harminc éves sütőt tuningoltuk vele, sikerrel. Azóta anyósoméknál szolgál, de anyukám is kapott most karácsonyra egyet, ugyanolyat, mint amit a gázőrös linken emzéperiksz ajánlott, a Deák téri Kátaiban kaptam, de természetesen ennél drágább volt :) csak ajánlani tudom. Sok sikert!

Borzsi 2008.03.09. 15:22:10

Szia Patrik!
Már kinéztem az új sütőmet, amit ha minden igaz áprilisban a szülinapomra megkapok a férjemtől. Azt a kis időt már kibírom így is, de köszi, hogy írtad. Ha mégse azt kapom, akkor tuti megveszem a sütőhőmérőt,mert nagyban visszafog ez a sütő a konyhában.

antiktrezor 2010.02.01. 18:02:04

Jórég nem írt ide senki, így megteszem én! Bérelek egy lakást, és van itt egy gáztűzhely, semmi jelölés nincs rajta, semmi. Még azt se látni milyen márkájú. De szeretem nagyon. A tűpróba nem minden sütött dolognál használható, ilyen például a piskóta aminél nem szabad nyitogatni az ajtót. Én max-on használom nemtudom az hány fok, de nem is nagyon érdekel, hőmérőt nem akarok rakni a rakottkrumpli tetejére :) Mert berakom a nagytepsit és már nem fér oda más mint a forró levegő. Így marad amit emzéperolsz mondott, tapasztalás. Persze ha alapból nemjó a sütő akkor nem lehet mit tenni. Max. fűthetjük vele a konyhát, de mivel emiatt széndioxid szabadúl fel és meghalatunk tőle, így ki kell nyitni közben az ajtót vagy ablakot, így még erre se alkalmas egy rossz sütisütő :) Ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy nem minden a márka sem.

Borzsi 2010.02.01. 21:24:16

Szia antiktrezor!
Tényleg rég írtak már ide, de örülök a kommentednek. Tényleg ki kell tapasztalni. Nekem végül nem lett új sütőm, maradt ez a régi és vettem bele egy sütőhőmérőt, hogy azért tudjam kb. hány fok van odabent, de ez azon, hogy alulról nagyon égeti a sütiket nem segít. Figyelnem kell, és időben elcsípni a kajákat, mielőtt leégnének.
süti beállítások módosítása