Főzni jó!

Imádok főzni, sütni, új recepteket olvasgatni és kipróbálni. Rengeteg receptet lementettem már a számítógépre, most szép sorban kipróbálgatom őket és a jól sikerülteket itt gyűjtöm össze főleg magamnak, de örülök neki, ha másnak is segíthetek ezzel. Én hiszek benne, hogy: Főzni bárki tud! Csak kell hozzá egy jó recept! ( Lecsóból idézet) Ha szeretnél velem kapcsolatba lépni, email-címem: borzsi@freemail.hu

Kövess a Twitteren!

Utolsó kommentek

Statisztikám

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Süteménysütés 10 parancsolata

2007.10.12. 22:04 :: Borzsi

Drága Julcsa barátnőmnek nem sikerült megsütnie az általam ajánlott almás sütit és ez elgondolkodtatott mi is kell ahhoz, hogy jól sikerüljön a sütemény.
Összegyűjtöttem 10 pontban, hogy szerintem mik a legfontosabbak, amikre süti sütéskor oda kell figyelni.

  1. Csak jó minőségű alapanyagokkal szabad dolgozni! Itt nem éri meg spórolni, mert végül kukában landolhat a rosszul sikerült művünk és ez elég lehangoló.
  2. Az alapanyagok hőmérséklete is fontos, mindegyik legyen szobahőmérsékletű. A vaj-margarin legyen puha. A tejet is megszoktam picit langyosítani.
  3. A lisztet mindig szitáld át, így levegősebb lesz a tészta. A sütőport  a már leszitált liszthez keverd hozzá.
  4. A mennyiségeket grammra pontosan  tartsd be. Sok múlhat ezen is!
  5. A sütőformára ne sajnáld a pénzt. Sajnos én már dobtam ki sütit, mert nem tudtam kiszedni csak kivakarni a hullámos aljú tepsiből. Vegyél minőségi sütőformákat vagy szilikonosat, amikkel nem járhatsz így.
  6. A receptekben megadott sütési idő általában helyes, de mindig ellenőrizd egy hústűvel is, hogy valóban megsült-e a tészta!
  7. Nincs két egyforma sütő, másképp sül a tészta ha alacsonyan van a sütőrács és másként, ha felül. Ezt Neked kell kitapasztalnod!
  8. A receptet mielőtt neki állsz sütni figyelmesen olvasd végig, lépésről-lépésre tartsd be, mert az anyagok hozzáadási sorrendje is számít! Nem mindegy mit mivel keversz össze!
  9. A sütőformát ne felejtsd el kivajazni - liszteni. Vagy tegyél bele sütőpapírt és így a mosogatást is megúszhatod!:)
  10. Ha elsőre nem sikerült, ne add fel! Próbáld újra! Sikerülni fog! És nincs annál jobb érzés mikor a TE sütid fogy leggyorsabban el egy családi összejövetelen vagy csak a férjed kedvesen megjegyzi: Fejlődőképes vagy! ( ezt a bókót én kaptam pár napja a kuglófomra, majd holnap beírom a receptjét Nektek)

3 komment

Címkék: infók

A bejegyzés trackback címe:

https://foznijo.blog.hu/api/trackback/id/tr51194824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t3v · http://okostojas.blog.hu 2007.10.13. 13:50:24

A 2. és 9. ponttal vitatkoznék, mert általánosan nem állja meg a helyét. Kelt tésztánál előny a langyosság, de a linzereket például hűtőhideg, sőt fagyos hozzávalókból (főleg a vaj) kell készíteni, és a sütőpapíron is áthatol a zsiradék. Én pl. soha nem kenek ki semmilyen tepsit (egyedül a kevert tészták alá húzok zsírpapírt), mondjuk nem is kenem le tojással a sütijeimet, így nincs minek totál leragadnia (de a tojáson a szilikonos sütőlap sem segít), és így két mozdulat a tepsik elmosogatása. A 7. viszont nagyon fontos, jó tipp: általában is fontos kiismerni a konyhai eszközöket. A mérés az elején fontos, később már az összedobálós szakaszba ér az ember :))

És van vmi gebasz az oldallal: ezerszer kinyitja egy felugró ablakban a receptbazárt, majdnem betojt tőle a böngészőm.

Borzsi 2007.10.13. 20:57:48

Szia! Köszi,hogy szoltál, állítottam a banneron, most már remélem jó az oldal.
A Linzer sütésre nem is gondoltam,mert csak ünnepekkor szoktam,de igazad van teljesen. Én tényleg mindig kivajazom-lisztezem a sütőforát. Csak a szilikonost nem szoktam. Vagy sütőpapírt teszek bele. De szerintem ez a tepsitől is függ, hogy beleragad-e a süti vagy sem.....

t3v, az okostojas · http://okostojas.blog.hu/ 2007.10.14. 22:53:13

Én utálok mosogatni, és zománcos tepsijeim vannak. Annak idején úgy vettem észre, a sütikből mindig kisül annyi zsiradék, hogy attól simán leválnak a sütőlapról, és az esetleges tojással kenegetés vagy sajttal szórás köti oda őket.

Most már nem ugrál fel, köszi!
süti beállítások módosítása